13 Ocak 2014 Pazartesi

adın biraz fazla hayatıma*

Bir çocuğun bayram harçlığı hesabı yaparken geliştirdiği toplaması
ne kadar ileriye götürdüyse onu
ben senin gözlerine bakarken eski saatler gibi kurmakta ustalaştığım hayallerimde
o kadar ileriye götürdü beni

Fazla ileriye gitmiş olmalıydım ki sen yoksun artık yanımda 
senin o sırada aklında kurdukların hakkında hiçbir fikrim yok bu arada 
belki de sen çok daha uzağa çok daha önce vardın benden 
bilemiyorum aşkın elle tutulur yanı yok sevgilim

Geniş ve derin bir nehir akıyorsa mesela iki yaka arasında 
mutlaka imkansız sayılabilecek bir aşkın tohumlarıda atılmıştır orada
belki de çoktan son kozunu oynamıştır aşk rüyalara dalmıştır 
bir gece taşmıştır nehrin suları bir gece kurumuş kalmıştır 
intihar birden olan bir olay değildir sevgilim
can azar azar çıkar bedenden

Sevgilim senin adın mesela bütün hikayelere ne güzelde yakışır
Bir kadının intihar serüvenini yazsam ve senin adını versem kadına
Sonunda mutlaka kurgu infilak eder
Kadın bütün hayatını katledenleri temizler ve cennetin ne kadar uzak olduğunu bildiği halde gülümser
Ben gelene kadar ne hesap vereceksiniz bakalım Allah'in cezaları der
Pişman mısın diye soran gazeteciye
Ölüm Allah'in emri gülüm şu ayrılık olmasaydı diye cevap vermekten hiç çekinmez


Dedim ya sevgilim aynen bunlar yaşanır
benim kalemimin ucunda benim kontrolüm dışında
Adın mesela solmuş bir çiçeğe fısıldanınca 
yaşamın dolu dizgin devam ettiğini söyleyip durur kendine 
kalkıp bir bardak su içer o çiçek
Öyle kafayı yer sevgilim bütün canlılar senin adını duyunca

Beni düşün sevgilim hepsinden kat kat fazla seviyorum seni
Ve verdikleri bütün tepkiler sıradan kalıyor benimkiler yanında
Ben senin adını duyunca sevgilim
Aklım sana geliyor, kalbim zembereği boşalmış saat gibi göğüs kafesime vuruyor
Darmadağın ediyor kemiklerimi
Bin parçaya bölünüyorum binimde seni özlüyor
Ben adını duyunca sevgilim
Bütün küçük kız çocukları beynime girip senin bütün gelecek hayallerini kıvrımlarıma resmediyor boyalı kalemleriyle
Ve hiçbiri gerçeğine benzemiyor


Ben senin adını duyunca yıldızları saymaya başlıyorum
Her bine geldiğimde bir tane dilek tutuyorum rüzgara bırakıp sana yolluyorum
Sonra dolunayları sevdiğin geliyor aklıma
Hayır yalan konuşuyorum bunu bilmiyorum
Sen dolunayları sevmiyor olabilirsin
Hatta beni de sevmiyor olabilirsin
Ama sevgilim ben adını duyunca hep seni hatırlıyorum
Ve bir şiir yazıyorum sana

*sevgilim bana kırılma ama
sen yokken adın biraz fazla hayatıma



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder