7 Temmuz 2013 Pazar

hayattan masallar


Bir masal anlatmaya başladı hayat bana
Sadece anlatıyordu şimdilik
İçinde değildim
Anlattığı aşkın bir köşesinde
Gözyaşlarını silen ben değildim

Hiç hayatın masal anlattığına şahit olmamıştım
En güzel yazar oymuş aslında
Kara tahtanın önünde cevaplayamadığım matematik soruları
Uzun uzun anlatılan masalların aklıma takılan kısa mutlu sonları
Bunlar bile hep hayatın kaleminden çıkmış
Bizim için yazılmış

Hayat bütün senaryosunu rastlantılar üzerine kurmuş
Ucuz bir numara aslında
Böyle mutlu sonları olmasa
Alakasız rastlantılar olduğu konusunda da galiba hemfikiriz
Çünkü bazı insanları hepimiz iyi biliriz
Uçmak isteyen bir kelebeği bile kıskanma potansiyeline sahip olurlar
Kelebek uçar ve genelde kaybeden onlar olurlar

Hayatın anlattığı masalların kötü insanlarını tarif ettim az önce
Anlaşıldığı gibi en büyük kötülükleri kendilerine
Nasıl saçma sapan bir yol izleyip konuyu buraya kadar getirdiğimi bilmiyorum
Ama galiba hayat gibi yazmaya çalışıyorum bu günlerde

Mutlu bir son bulamadım henüz rastlantılarda yaratmadım daha
Ve bu bir şiir olmalıydı aslında
Rastlantılar ve mutlu sonları neresine koyabilirdim ki
Yada aşkın tarifsiz tarafını bir başka kahramanın ağzından anlatmayı
Nasıl bu dizelerin içinde yapabilirdim

Dünyanın en güzel masalını dinliyorum hayattan
Keşke kurtabilsek birde şu bilinen zamandan
Ve boşluğun arkasında duran onlarca kelime
Bilse ne için bu şiire girdiğini
Unuttuğumuz masalların rüyalara dönüştüğünü gerçeğini
Hiç öğrenmesek ikimizde
Bu bir sır olarak kalabilirde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder