28 Ocak 2015 Çarşamba

zaman(ı) öldürmek*

Geç karşıma
Bana anlamsız şeyler anlat
Hızlı giden toplu taşıma araçlarından
Yayalara yol vermeyen şoförlerden
Annelerimizi depresif hallere sokan dizilerden
Aklına ne gelirse ondan bahset
Ben yokmuşum gibi 
Kendi kendine konuşurmuş gibi
Ama bunu delilikten çıkarıp meşru bir hale getirmek için karşına beni oturtmuş gibi
Ben sağırmışım gibi

Umutsuzluğa sürüklendim şimdi ben
Eğer bütün bunlara rağmen anlatmayı başarırsan
Ben yokmuşum gibi, ben duvarmışım gibi, ben sağırmışım gibi
O zaman ben başlarım anlamsız şeyler anlatmaya
Çünkü canım yanar
Benim canım ne zaman yansa
Ya susar otururum bi köşede
Ya çözülür dilimin kemiği 
Ama bir köşede oyuncağını kaybetmiş çocuklar gibi duruşumu daha çok seviyorum
İçime dönüyorum
Hem kimsenin kafasını şişirmiyorum

Ama konumuz bu değil şimdi
Aslında konumuzun ne olduğunu ben de bilmiyorum
Bir konumuz olsa zaten ulaşmak istediğimiz bir sonuç olurdu herhalde
Ben yalnızca seninle bu masada zaman öldürmek istiyorum
Zamanın canını okumak istiyorum
Aleyhime işleyişine aldırmadan
Görmezden gelmek istiyorum bir süre geminin dibindeki deliği

Sen anlatmak istemiyor musun?
Hiçbir şeyi mi?
İlgini çekmiyor mu bütün bunlar?
Toplu taşımaya binmiyor musun?
Bütün şoförler yol veriyor mu sana?
Annen hiç televizyon seyretmiyor mu?
Olabilir, hepsi olabilir
O zaman başa alıyorum
İstediğin bir konuda konuşmak ister misin?
Ya da istersen sadece anlat, ben dinlerim; sen rahatlarsın
Sonra ben arkandan bakarım; sen gidersin

Ben de anlatmak isterim bi ara
"Aşk en büyük aptallıktır
Karşılıksız sevgiyi yalnızca kediler hak eder
Yalnızca onlara verdiğiniz sevginin ziyan olduguna üzülmezsiniz
Ziyan olacağını bilirsiniz
Allahım ne kadar acınacak haldeyiz
Kalbi beyinden bu kadar uzak yaratmasaydın keşke"
Bak görüyor musun anlamsız şeylerden bahsetmek hiç de zor değil
Deneseydin keşke


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder