8 Ocak 2015 Perşembe

şiir eylemsizlik prensibinin temelidir*

Yine aklıma geldin
Yerli yersiz gelişlerin
Sıklaştı bu aralar
Kendimi apartman boşluğuna doğru tüküren çocuklar gibi hissediyorum
İntihara meyilli bireyler için ilk adım
Önce at sonra atla
Önce düşür sonra düş
Önce tükür sonra yala

Konu biraz senden sapar gibi oldu
Moralini bozma
Sen gülsen
Ben bütün günahlarım bağışlandı sanıyorum mesela
Hala idrak edemedim bunun senden bağımsız bir şey olduğunu
Senden bağımsız her şeyin zamanla öleceğinden yanayım ben
Aslında her şey zamanla ölür
Ama senden kopan koptuğu anda ölür

Ben seni övmek konusunda biraz sorunlar yaşıyorum
Beceremiyorum güzel gözlerinden bahsetmeyi
Gözlerinin bir kuyudur sevgilim merak eden çıkamaz
Sevgilim dediğimi ben de fark ettim ama başka ne diyebilirim ki
Canım mı?
O kelimeyi 'yok canım derken annemin teyzesine bile söylüyorum
Derslerimi sorduğunda
Üstelik kadını sevmiyorum

Bir şiir yazalım dedik İstanbul otobanına döndü
Aslında burdan güzel benzetmelerle dönebilirim
Kalbim en çok delik deşik asfalt yollara benziyor mesela
Herkes direksiyonu üzerime kırıyor
Kırmak da güzel kelime aslında
Ama en büyük tahribatı kalpte o yapıyor
Kırmak demişken ulan her şeyi unuttum
Çıkıp diyeceğim en sonunda
Seveceksen sev
sevmiyorsan öleyim

Öleyim dedim diye ölmem herhalde
Hem ölüm dediğin nedir gülüm diye başlayan bir laf vardı
Acayip anlamlı bir laftır
Ama işte doğru ağızlar söylemedi
Neyse geceler neden bu kadar uzun
Artık yalnızca bunu merak ediyorum
Bitmiyor lan uykum da gelmiyor
Aptala çevirdi saatler

Akrostiş mi yazsam acaba?
En son yazdığımda
Masamda oturuyordum
Şiir böyle bir uğraş işte
Aşık oluyorsun ama duvara bakarak yazıyorsun
Gözlerine baksan yok olmaz
Olur, neden olmasın bakabilsek sorun yok
Bakabilsek şiir yok

Newton eylemsizlik prensibini buldu mesela
Mektup kutusunda
Zarfı ben attım
Kendine güvenmeyen adamlar şiiri buldu
Ben çok benimsedim
Şiir eylemsizlik prensibinin atasıdır
Adam hayatın anlamından
sevgilisinin güzel gözlerinden bahseder
Ama olay masada ve karşı duvarın çizgilerinde geçer
Newton'a kızmıyorum kendime kızıyorum
Şiir yazarsan eylemsizliğe devam edersin

Mutsuz olmaktan korkuyorum
Geceleri uyuyamıyorsun
İçinde bir asit yağmuru
Sen uzaktan seyrediyorsun
Ama mutsuzluktan korkuyorsun
Nasıl korka bilirsin zaten içindesin
Mutsuzluk sensin
Etle tırnak yatakla yorgan gibi olmuşsunuz
Hala ne diyorsun git uyu lan
Önce eylemsizlik prensibini reddet sonra da şiir yazmayı bırak
Önce şiiri bırakmam lazım eylemsizlik prensibi şiirden doğdu dersen
Eylemsizlik prensibi diyoruz bak
Şiir masada kaldı şiir sayfalarda kaldı
Hadi bu olay kapandı




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder